06-30-922-7327 info@biocraft.hu
SEO

Keresőoptimalizálás SEO - Search Engine Optimization

Keresőoptimalizálás SEO

Ha Ön jártas a honlapok világában már bizonyára találkozhatott a SEO kifejezéssel. A SEO egy angol mozaikszó, azaz a Search Engine Optimization első betűiből tevődik össze. Jelentése magyarul Kereső (Motor) Optimalizálás, azaz röviden Keresőoptimalizálás.

Soha nem volt ekkora igény web oldalak kereső optimalizálására, mint most. Hiszen minden ember szeretné a saját web felületét érvényesíteni elsőként.

Azt akarják, hogy őket találják meg és nem a konkurenciát. Sok esetben egy jól optimalizált weboldallal az embereknek nem kell fizetniük, hogy hirdessék magukat, az oldal megteszi helyettük.

Magyarországon a SEO nagyrészt a Google keresőjére történik,

hiszen ez a keresőmotor a leggyakrabban használt hazánkban, azaz a hazai felhasználók körülbelül 97%-a ezt a keresőmotort használja. Több keresőmotor is létezik például; Bing, Yahoo, Yandex. Nem szabad megfeledkezni róluk sem, bár hasonló algoritmusokat használnak, mint a Google. Azaz ha jól végeztük a Google keresőoptimalizációt, akkor ezeken a keresőmotorokon is meglepően jó eredményeket érhet el honlapunk.  Akkor lehet létjogosultsága, ezekre a motorokra is külön keresőoptimalizálni, ha a cégünk, vagy tevékenységünk célcsoportja nem hazai, hanem külföldi.

Vegyünk egy SEO példát;

Be szeretnénk törni az orosz vodkaiparba.

Az új banános vodkánkat, a jogi procedúrák után webáruházunkból szeretnénk értékesíteni az orosz piac irányába. Az oldalunk a Google SEO irányelveinek teljes mértékben megfelel, szépen kidobja előre a kereső a nekünk megfelelő keresőszavakra. Nyilván, ha a célcsoportunk orosz nem lehet az oldalunk magyar nyelvű, sőt egy Vodka with Banana (Flavour) sem lesz egészen megfelelő. A célcsoportunk igen kis része fogja angolul beírni az adott szót, ráadásul keresésre nem a Google-t hanem a Yandex-et fogja használni, szóval, ha ilyen tervünk van ehhez kell igazítani a teljes honlap elkészítési munkáit. No de vissza a Google optimalizációhoz. Törekedjünk kulcsszavakra, azaz arra a néhány szóra, amelyre szeretnénk, ha az emberek amikor beírják a Google keresőjébe, akkor minket dobna ki elől a Google.

Folytatása következik 🙂